- Algemene Bedrijfsinformatie
- Algemene voorwaarden
- Privacybeleid
- Betaalmethodes
- Verzenden & Retourneren
- Klantenservice
- Sitemap
- Team D-tails
- Klantenpas Loyalty programma - D-tails
- Evenementen
- Dierenarts & Dierenkliniek
- Openingstijden Lelystad
- Klachtenregeling
Verzenden & Retourneren
DPD & Post-NL pakketverzending
Als je besteld en alle producten zijn op voorraad, dan zullen we meestal de bestelling dezelfde werkdag versturen. DPD of PostNL probeert de zending de volgende werkdag (inclusief zaterdag) te bezorgen.
Jouw bestelling is te volgen met een track en trace code, deze ontvang je automatisch per e-mail van DPD of PostNL. Via deze mail kun je wijzigingen doorvoeren in het afleveradres, de aflever dag of kiezen voor aflevering bij een pick-up-point.
Mocht je bij aflevering niet thuis zijn, dan wordt je pakket bij een DPD of PostNL pick-up-point afgeleverd, waar je het pakket zelf dient af te halen.
Tarieven voor verzending:
Briefpost Nederland:
Een aantal producten kunnen heel goed per post verstuurd worden; plat, dun en niet breekbaar.
De tarieven voor briefpost in Nederland zijn:
0,00 voor penningen
6,50 voor een brievenbuspakketje met track en trace
DPD tarieven Nederland, België en Duitsland:
Standaard tot 100 euro: 6,50*
Vanaf 100 euro gratis*
* bij groot volume of gewicht zijn de kosten per extra pakket 5,00
Post-NL tarieven Nederland, België en Duitsland:
Standaard: 7,50-*
* bij groot volume of gewicht zijn de kosten per extra pakket 7,50
Afhalen in het magazijn in Lelystad:
Afhalen kan alleen na betaling en het maken van een ophaal afspraak. Deze afspraak kun je maken na het ontvangen van het bericht dat jouw bestelling klaar staat, de factuur is het afhaalbewijs.
Om langs te komen in Lelystad moet je eerst een afspraak maken, wij zijn hier (nog) niet op vaste tijden aanwezig. Kies bij het afspraak maken bij "Aantal dieren" 1 en de rest wijst zich vanzelf.
Afhaaladres:
D-tails Lelystad
Apolloweg 64
8239 DA Lelystad
Ruime parkeerplaats op eigen terrein aanwezig.
Servicepunt Levering en/of Pakket- en Briefautomaat Post-NL:
Pakketten mogen een maximaal formaat hebben, je dient zelf rekening te houden met de bestelde producten of dit mogelijk is. Voor Pakketautomaten adviseren wij om enkel kleine producten te kopen, geen bodembedekking, manden of zakken voeding.
De regels verschillen per pakketpunt, informeer vooraf bij jouw pakketpunt wat er mogelijk is.
Standaard tot 100 euro: 7,-*
Vanaf 100 euro gratis*
* groot volume pakketten zijn niet mogelijk.
Verzendkosten DPD Denmark - Luxembourg - Austria - France
De kosten zijn per pakket 20 euro.
Verzendkosten DPD - Czech Republic - Poland - Hungary - Sweden - Italy - Latvia
De kosten zijn per pakket 18,50 euro.
Verzendkosten DPD - Ireland - Spain - Portugal - Finland - Lithuania - Monaco - Slovakia - Slovenia
De kosten zijn per pakket 23,50 euro.
Verzendkosten DPD - Greece - Croatia
De kosten zijn per pakket 37 euro.
Verzendkosten DPD - Norway -Liechtenstein
De kosten zijn per pakket 50 euro.
Retourneren
Je hebt het recht om je bestelling tot 21 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. De kosten voor retourzending zijn voor eigen rekening. Na aanmelding van je retour heb je vervolgens nog 21 dagen om het product daadwerkelijk retour te sturen.
Zodra wij het geretourneerde artikel in goede orde hebben ontvangen, storten wij het aankoopbedrag binnen 14 dagen terug op je rekening.
Let op: Artikelen die speciaal voor jou zijn gemaakt, op maat zijn samengesteld of met jouw instemming zijn aangepast, kunnen niet worden geretourneerd. Dit geldt ook voor voedseldieren, diepvriesproducten, planten en (deels) in elkaar gezette bouwpakketten.
Je mag het product uit de verpakking halen om het te bekijken of te beoordelen, zoals je dat ook in een winkel zou doen. Zorg er wel voor dat labels, etiketten en originele verpakkingen intact blijven.
Indien het product beschadigd is of duidelijke gebruikssporen bevat die verder gaan dan nodig voor het beoordelen van het product, behouden wij ons het recht voor om een waardevermindering in mindering te brengen op het terug te betalen bedrag. Deze waardevermindering is afhankelijk van de staat van het product bij retour.
Retour aanmelden is eenvoudig via onze retourportal. Retourneren via de portal kost €6,50. Je kunt kiezen voor DPD, PostNL of DHL.
Defecten of garantie
Bewaar altijd je factuur als garantiebewijs. Meld een defect zo snel mogelijk na constatering via ons contactformulier of per e-mail.
In vrijwel alle gevallen zijn wij je aanspreekpunt bij een garantieclaim, al verloopt de afhandeling van reparatie of vervanging meestal via de fabrikant of importeur. Wij zorgen dat jouw aanvraag correct wordt doorgezet.
Schade bij ontvangst
Wij besteden veel zorg aan een veilige en nette verzending van je bestelling. Mocht je desondanks een beschadigd pakket ontvangen, volg dan deze stappen:
Maak foto's van het pakket vóór opening, met duidelijk zichtbaar het verzendlabel.
Controleer of de inhoud nog intact is. Als het pakket ernstig beschadigd is, mag je de bezorging weigeren.
Is er schade aan de artikelen? Meld dit dan direct na ontvangst via e-mail ([email protected]) of via WhatsApp: 06-82833873.
Voor een schadeclaim bij de vervoerder hebben wij de volgende foto’s nodig, binnen 3 werkdagen na verzending:
Foto 1: Totale buitenkant van het pakket met zichtbaar verzendlabel.
Foto 2: Geopend pakket met zichtbare inhoud en binnenverpakking.
Foto 3: Alle soorten binnenverpakking die in het pakket zitten.
Foto 4: Totale foto van het beschadigde artikel.
Foto 5: Detailfoto van de schade aan het artikel.
Zodra wij deze informatie ontvangen, doen wij ons uiterste best om het probleem snel op te lossen door vervanging of reparatie van het artikel.
Herzien op: 03-06-2025
Account informatie
Social media
Socials
D-tails
Apolloweg 64
8239DA Lelystad
Nederland Bekijk op Google Maps
BTW nummer: NL8102.41274.B.01
KvK nummer: 32088383
SKAL: 108182 / NL-BIO-01